2010. november 24., szerda

Húsgombócleves

Én most őszintén leírom, hogy hogyan készítettem ezt a levest. Tudtam, hogy kell bele zöldség. Két nagyobb krumplit, egy répát, egy petrezselymet felvágtam, kicsit megpároltam, és aztán megfőztem. A vízbe tettem sót, egy kisebb hagymát, petrezselyemzöldet és egy kis vegetát. A darált (vagy őrölt) húst összekevertem fele annyi rizzsel (térfogatra fele), egy tojással, borssal, sóval. Azt hiszem, kb. 150 g húst használtam. Kiformáztam kis gombócokra (kb. egy kiskanálnyi elég egy gombóchoz), és megfőztem külön sós vízben. Mikor megfőtt a hús is meg a zöldség is, a húsgombócokat betetettem a zöldség mellé, és a levét leszűrve hozzátöltöttem a leveshez. Így is jól felfőztem.
Tudom, hogy a profik nem ilyen módszert használnak arra, hogy tiszta maradjon a leves leve, de nekem nem volt más ötletem, és nem akartam úgy járni, mint már egyszer, amikor nagyon zavaros lett a hús miatt, vagy nem tudom, mi miatt. Édesanya, kérlek, írd le nekem, hogy hogyan kell készíteni az igazi húsgombóclevest :)

1 megjegyzés:

Borzási Márta írta...

Ez jól néz ki. Élvezem, hogy megkeresed a járható utat. Ötletes vagy ezzel a külön főzéssel és szűréssel. Ma nem írok receptet, majd...