2010. szeptember 4., szombat

Lasagne

Ennek a receptjét is kombináltam. édesanya segített egy jó receptet keresni, ezt: http://www.mindmegette.hu/lasagne_1.recept, mert ehhez üzleti tészta kell. Szóval ezt a receptet alakítottam át magamnak.

Egy nagy hagymának a felét és egy cikk fokhagymát forró olajban megpároltam, és egy kis pirospaprikával megszórtam. Ebbe tettem bele 412 g (:P) darált húst (marha és disznó), s addig hagytam nagy lángon, míg megfehéredett. Közben megfűszereztem, sóval, borssal. Ezután tettem bele a paradicsomszószt (ami direkt lasagne-nak való) és bazsalikomot, és ezzel együtt főztem meg a húst. Amíg főtt, elkészítettem a besamelt. Kb. egy kiskanál vajat megolvasztottam, hozzáadtam egy nagy kanál lisztet. Összekavartam, és addig kavargattam, amíg kezdett teljesen darabokban lenni és megfehéredni. Ekkor adtam hozzá a kb. negyed liter tejet, kicsit megsóztam, és addig főztem, míg már nem voltak benne lisztdarabok, és kicsit keményebb nem lett. A lasagne tésztalapokra először egy besamelréteget tettem, majd egy szószréteget. A tetejére pedig csak besamelt és (jó sok) sajtot rá. Sajnos nem tettem rá az alufóliát az elején, csak 5-10 perc után jutott eszembe... De a széle sem lett olyan kemény, főleg tejföllel :)

1 megjegyzés:

Borzási Márta írta...

Ez étvágygerjesztő! Biztosan ízletes lett! S ne búsulj, a köv. alkalommal már jobban boldogulsz...