2010. augusztus 11., szerda

Hagymás nokedli

A múltkori ebéd maradványai - a főztöm már csakis szavakban és képekben. :)
Első fogás: a maradék paszulyleves.
A második fogás: gombapaprikás hagymás nokedlivel...

A gombapaprikás szerintem csak teflon edényben könnyű, de ha van teflonod, akkor simán megy. Lehet, hogy a teflon hiánya miatt volt nehéz.
Előre felvágtam a petrezselyemzöldet, hogy mire bele kell tenni, arra kész legyen, és persze, közben a hagymát is.
Odatettem pergelődni a hagymát, aztán pirospaprikát rá, és a másik kezemmel már öntöttem is bele gyorsan a megbontott gombát, hogy ne legyen keserű a paprika.
Ezután együtt megsütöttem egy keveset, aztán két kanál liszt jött bele és egy nagyon kicsi vegeta, hogy ne legyen túl csípős. Aztán gyorsan a petrezselyemzöld, s egy kiskanál üvegben eltett paprika, só és bors (nagyon pici). Utána az egészet megsütöttem egy keveset, és feldúsítottam tejjel addig, míg bírta. Kész.
A nokedli:
5 tojást, 400 ml vizet, 1 kisk sót, 3/4 kg lisztet összekeverünk, jól eldolgozzuk, és fővő vízbe beleszaggatjuk nokedliszaggatóval vagy kanállal.
Ehhez az adaghoz és három közepes hagymát használtam el: apróra felkockázzuk, megpergeljük, és mikor tesszük bele a pirospaprikát, egyből öntjük is a leszűrt nokedlit az edénybe. Együtt kicsit átsütjük, jól összekeverjük az olajat, hagymát és pirospaprikát a nokedlivel, és közben megsúzzuk ízlés szerint. Kész.
És még pár kép a megdézsmált adag palacsintáról:):


Pussz!:))))))))

3 megjegyzés:

Dóczi Tábita írta...

Nem, nem, a teflonedény megvolt, meg minden, ami kell hozzá, csak egy kicsit elbonyolítottam az egészet :D

Olyan jól néznek ki a palacsinták :D Otthon hamar elfogyott mindig, itt viszont nekünk a fél adag is csak nehezen, annyi lett belőle :D Ezután kevesebbet kell csináljak.

Borzási Márta írta...

Még egy kicsi, s egészen pontosan fogod tudni Tábitám, hogy mennyi elég nektek kettőtöknek.

Borzási Márta írta...

Csak így tovább, Johikám!
Tábi, ha tudnád milyen felséges íze volt a gombapaprikásnak. Fejedelmi! És a nokedli is kitűnő volt. A zöldpaszulylevesről nem is beszélve. Csak így tovább lányok!