2010. augusztus 4., szerda

Krumplileves

Krumplilevest főztem tegnap. Amint látszik a képen is, már ettünk belőle :)
Édesanya elmagyarázta, hogy kell főzni, mégsem lett olyan, mint amilyennek az otthoni ízlik. A lényeg, hogy Efi meg volt elégedve vele, sőt. :)
Itt a recept, amit én hamarjában leírtam, miközben édesanya magyarázta.

Fővő vízbe beleteszük a kockára vágott krumplit (3-4 szép krumplit). Sóval, vegetával ízesítjük, egy néhány babérlevelet is teszünk bele és petrezselyemzöldet. Ha van sóval eltett pirospaprika, egy kiskanállal abből is teszünk (nekem nem volt, szóval egy kis darab friss paprikát főztem bele). (Úgy gondoltam, édesanya, hogy elfelejtetted mondani, hogy kell egy kisebb hagyma is bele... Hát én tettem, és nem volt rossz íze :D) Összekeverünk 3 kanál olajat 1 kanál liszttel, megszórjuk őrölt paprikával, s ezt belecsorgatjuk a fővő levesbe. Ezzel egyőtt is felfőzzük, s ezután adjuk hozzá a tejet, amivel újra felfőzzük. Egy kanál ecetet a végén adunk, amikor hevesen fő, s ezzel is felfőzve kész a leves.

1 megjegyzés:

Borzási Márta írta...

Igen, a hagymát kifelejtettem belőle, sajna. De milyen jó, hogy te nem.