2010. augusztus 6., péntek

Zöldpaszuly-leves





Kérted, hogy készítsek képeket a már megfőzött ételekről, hát, itt van az én első két kaja-képem, remélem, hogy tetszik, Tubicka.
Most pedig jöjjön a recept.

Megszedjük és megmossuk a zöldpaszulyt, utána fővő vízzel leforrázzuk, hogy mentesüljön a mérgektől.
Beletesszük egy fazék vízbe, kb. fél órát kell főjjön. (1 kg paszulyból lehet főzni úgy 5 l levest). Sót, petrezselyemzöldet, húsleveskockát teszünk bele. (Hogy ne főjjön szét a petrezselyem, azt majd inkább a vége felé tesszük bele apróra vágva, de elejétől fogva lehet beletenni egészben hagyott petrezselyemzöld szálakat, amiket majd a vége felé kiveszünk.) Még tehetünk bele murkot, 1 egész hagymát, és 1 egész paprikát.

Mi így készítjük a rántást: olajba teszünk kb, két jó kanál lisztet, rá pirospaprikát, és ezt csorgatjuk a fővő vízbe. Mikor ez felfőtt, akkor töltünk bele tejet. (Egy jó nagy fazékhoz kell 1 liter tej, de neked szerintem elég a fele.)Közben kell vigyázni, hogy ne menjen össze a tej, mert akkor olyan csomók lesznek benne.

Miután felfőtt a tejjel is, teszünk bele 1-2 kupak ecetet. (Neked elég lesz egy háromnegyed kupak:). Ezzel is felfőzzük, és kész is.

2 megjegyzés:

Dóczi Tábita írta...

Wow, mikor keszitettetek ezt? Olyan jol nez ki (a tanyerban :P)! Kepzeld, en is ezt foztem ma, meg jo, hogy elotte megneztem ezt a blogot, legalabb nem tevedtem semmiben :) Koszi :) Ja es a kepeket is! :)

Borzási Márta írta...

Drágáim, Gratulálok mindkettőtöknek! Igazán ügyesek vagytok!
Sajna csak a Johanna levesét tudtam megkóstolni, ami leírhatatlanul finom volt. Biztos Tábi a tied is ízletes lett. Puszi!